יום חמישי, 31 בדצמבר 2015

בעקבות התחזית לעלייה בביקוש הביצים למאכל, משרד החקלאות אישר את מכסות ייצור הביצים לשנת 2016, אשר כוללת עלייה של -7% מהמכסה הארצית שהייתה בשנת 2015

שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ אורי אריאל: "הגדלת כמות הביצים חשובה כי אנחנו צופים ביקוש מוגבר בשנת 2016. במקביל, מתוך רצון לעודד חקלאים לשפר את רווחת בעלי החיים, הגדלנו בצורה משמעותית יותר את המכסות לחקלאים שיקימו "לולי מעוף" שאינם כולאים את התרנגולות"
ועדת הכלכלה בכנסת אישרה (30.12.2015) את הכללים בדבר מכסות לייצור ביצי מאכל לשיווק בשנת 2016 שהוגשו לאישור ע"י שר החקלאות ופיתוח הכפר.
המכסה שאושרה הנה בהיקף של 2 מיליארד ו-220 ביצים. מדובר בעלייה רוחבית לכלל המגדלים של כ-7% ממכסת הביצים שהייתה בשנת 2015. כמו כן, אושרה תוספות מכסה של כ- 40 מיליון ליצרנים חדשים, וכן תוספת מיוחדת של 4% נוספים ליצרנים שיגדלו בלולי מעוף ללא כלובים. התוספות שאושרו צפויות להביא לצמצום היבוא ולחיזוק היצור המקומי.
מאחר ובשנת 2015, היקף היבוא הגיע לכמות העולה על 300 מיליון ביצים, ומאחר והמשרד צופה עלייה בביקוש לביצים במהלך השנה,  נדרשת הגדלה זו. יש לציין כי הגדלה זו, לא תמנע לגמרי את הצורך ביבוא משלים בתקופות החגים מאחר ולא כל ההגדלה תהיה אפקטיבית בשנת 2016.
בנוסף, משרד החקלאות רואה חשיבות רבה בעידוד החקלאים להקמת לולים ללא כלובים (לולי מעוף), על כן, הובאה בפני הוועדה הצעה לתגבור הקצאת המכסה הנוספת ב-4%. מעבר לכמות שתינתן לכלל המגדלים בלולים האחרים אשר מקבלים 7%.
יחד עם זאת, חשוב להבהיר כי לולי חופש במתכונתם הקיימת של גידול תרנגולות בחצר פתוחה, מהווים סיכון וטרינרי. החשש המרכזי מלולי החופש, נובע מהתפתחות סלמונלה ושפעת העופות הנובעות מהחשיפה לציפורים נודדות שמצויות בארץ בכמויות גדולות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה